|
מה גרם למהר"ם מרוטנבורג לחזור בו?נקודה למחשבה בדף היומי עם הלכה ברורה ובירור הלכה / הרב דב קדרוןעירובין לז ע"ב
מהר"מ מרוטנבורג (שו"ת סימן נ) התייחס למעשה שהיה בשני אנשים, ראובן ושמעון, לראובן היה בן קטן ולשמעון הייתה בת קטנה. שמעון רצה לסכם עם ראובן שכאשר הילדים יגדלו הם יתחתנו. בתחילה כתב המהר"ם מרוטנבורג שאילו היה שמעון מתחייב שבתו לא תהיה רשאית להתקדש לשום אדם עד שיהיה בנו של ראובן גדול וראוי לקדשה, ואילו תעשה כן יתחייב שמעון לראובן סכום מסוים – לא היה תוקף להתחייבות שכזו, משום שהיא תלויה בדבר שלא בא לעולם, שכן יכולתו של בנו של ראובן לקדש אשה, שהיא יכולת שתלויה בגיל, הייתה באותו זמן בגדר של "דבר שלא בא לעולם", וכשם שאין אדם מקנה דבר שלא בא לעולם, כך גם אי אפשר לתלות שום תנאי בדבר שלא בא לעולם. |