סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

האם מותר לאשה נשואה ללכת עם פאה נכרית?

נקודה למחשבה בדף היומי עם הלכה ברורה ובירור הלכה / הרב דב קדרון

שבת סד ע"ב

  

במשנה נאמר שמותר לאישה לצאת בשבת עם פאה נכרית. בקשר לזה נחלקו המפרשים זה כמה מאות שנים ועד לזמננו. בספר שלטי הגבורים נאמר שממשנה זו יש ראיה וסמך להתיר לנשים נשואות לצאת עם פאה שעשויה משיער של אישה אחרת, כי כפי שמבואר בגמרא מדובר במשנה באישה נשואה.

לעומת זאת בעל שו"ת באר שבע (סימן יח) האריך לחלוק על כך וכתב שאלו דברים בטלים והבל הבלים, כי בזמן הגמרא רוב רובן של הנשים לא הלכו עם פאה נכרית, אלא רק הנשים שהיה שערן מועט, כדי שלא ירגישו בעליהן במעוט שערן שהוא ניוול לנשים, היו רגילות לקשור בשערן פאה נכרית כדי שתראה בעלת שער הרבה, ואף הן כיסו את השיער הזה בכיסוי של סבכה מלמעלה ורדיד שעל גבה. חוץ מזה הוא טוען שאף אם כוונת המשנה היא להתיר לאישה לצאת עם פאה נכרית ללא כיסוי עליה, אין הכוונה לצאת לרשות הרבים ממש, אלא לחצר שאין רבים מצויים שם.

מחלוקת זו נשארה עד ימינו אלה. כידוע הגר"ע יוסף זצ"ל פסק כדעת שו"ת באר שבע, שאסור לאישה נשואה לצאת עם פאה נכרית. לעומת זאת פוסקים אחרים מתירים זאת כדעת בעל שלטי הגבורים.

ידוע שעל פי דעתו של האדמו"ר מחב"ד זצ"ל נשים מקפידות דווקא ללבוש פאה נכרית ולא לכסות את ראשן בכיסוי אחר, מן הטעם שהפאה מכסה בוודאות את כל שערה, ואילו כיסויים אחרים אינם מכסים בהכרח את כל השיער.

תגובות

הוספת תגובה

(לא יפורסם באתר)
* (לצורך זיהוי אנושי)
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר