סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

אלף בית רש"י

דיוק וחידוש ברש"י

גיטין דף ג

 

עמוד ב

רש"י ד"ה אלא מפני תיקון העולם. שמא ימותו עדים ושוב אין לו עדות לפיכך נהגו לחתום דאם ימותו תראה חתימתם לעדים אחרים ויכירוהו:
על משנה זו שהובאה כאן ונמצאת במסכתינו לקמן דף פ"ו כתב רש"י בלשון זה - תיקון העולם. שמא ימותו עדי מסירה ויבא הבעל ויערער לומר לא גירשתיה:
ונראה לדייק בדברי רש"י, שבתחלה כתב - ושוב אין לו עדות בלשון זכר, ובהמשך כתב דאם ימותו תראה וכו' שהכוונה לאישה שהיא צריכה את עדותם, ולפי"ז היה צריך לומר בתחילה אין לה עדות, וכן הלשון נהגו ולא כתב בלשון לפיכך חותמים דאם וכו', רצונו לומר שעדי חתימה על הגט היא צורך הגט שאם ימותו עדי המסירה לא יהיה לו לגט עדות כשיצטרכו להוכיח את אמיתות הגט כשהבעל מערער, ובגלל זה נהגו דבר נוסף שהעדי מסירה עצמם הם הם חותמים על הגט וגם אם ימותו תראה האישה חתימתם לעדים אחרים על מנת שיכירום, וכעין זה כתב בחתם סופר בכוונת רש"י.

תגובות

הוספת תגובה

(לא יפורסם באתר)
* (לצורך זיהוי אנושי)
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר