סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

שאלות חזרה / איתן יואלמן

כתובות עה-פב

 

שאלות:

1. האם אשה עם קול בַּס זה טוב?
2. מי עדיף בבלי או צבר (ואפילו עולה חדש)
3. מה הן מומין גדולים ר"ל
4. מנין שצריך להתבשם (שלא יהיה ריח רע) ולהיות לארג' (לא להתקמצן..) בעיקר אחרי החתונה
5. לאיזה שאלה לא אמר ר' יהושע את האמת לאליהו הנביא ולמה
6. 'אשרי מי שבא לכאן ו____בידו'
7. כשנפטר ר"ח בר פפא הפסיק עמוד אש בינו לבין העם ומקובלנו שזה קורה רק לאחד או שתים בדור. ולא יכלו להתקרב לטפל בקבורתו. פנה ר' אלכסדרי שתפסק האש מפני (כבוד חכמים/כבוד אביו/כבודו שלו)?
8. מי החזיר את הסכין למלאך המוות (רמז: נכנס בחייו לגן עדן)
9. מי היה חבר של מלאך המוות (היה מתראה איתו הרבה)
10. מה סדר הקדימויות כאשר נופלים לאשה כספים ואין הסכמה בינה לבעל מה יעשה בהם. (אילנות, בתים, גפנים, דקלים,קרקעות)
11. איפה מצינו שחכמים אומרים לאדם שאינו יכול לתפוס את החבל משני קצוותיו
12. מנין שאשה לא מעונינת להיות לבד
13. איזו תקנה התקין שמעון בן שטח (א"ר יהודה בראשונה היו כותבים לבתולה 200..והיו מזקינין )
 

תשובות

1. אמר ר' חסדא קול עבה באשה הרי זה מום, שנאמר 'כי קולך ערב ומראך נאוה'
2. ישראלי שקול כ-2 בבלים (ר' ירמיה שעלה לא"י אמר 'בבליים טיפשים').
3. ניסמת עינו/נקטעה ידו/נשברה רגלו.
4. כופין לגרש בעל פוליפוס (ריח החוטם וי"א ריח הפה) והמקמץ (בורסי קטן וי"א מקבץ צואת כלבים
5. ואמר לו (אליהו הנביא לריב"ל) 'אתה הוא בר ליוא (בן לוי) ? אמר לו הן. נראתה קשת בימיך? אמר לו הן. אם כן אין אתה בר ליואי. ואכן לא נראתה קשת בימיו אלא שלא רצה להחזיק טובה לעצמו (שיש צדיק גמור בדור-אין הקשת נראית בימיו. אין צורך באות שלא יחרב העולם) השל"ה בשם הרמ"א אומר שהגשם ירד בלילה כך שלא היתה השתברות קרני השמש במים וכן בלילה לא מפריע לאנשים ולכן סימן ברכה. אהבת ציון מסביר שהיתה קשת שריב"ל היה צעיר ועדין לא הגיע לשלמות.
6. 'אשרי מי שבא לכאן (לעולם העליון) ותלמודו בידו'
7. 'כבוד עצמך'
8. רבי יהושע (מהרש"א מסביר שהראה לו מקום מנוחתו כדי להתנחם בצער המיתה)
9. רבי חנינא בר פפא (מלאך המוות נתן לו 30 יום לחזור על תלמודו)
10. א קרקע. ב. בתים. ג. דקלים. ד. אילנות. ה. גפנים.
11. 'משום דבאין עליו משני צדדין'. יבם לא יכול לומר שיורש את אחיו ולא קובר
12. 'בכל גבר נח לה' אפילו יש בו חסרון גדול 'וכולן מזנות ותולות בבעליהן'
13. שמעון בן שטח תיקן שלא יתן את הכתובה בפועל אלא הנכסים יהיו משועבדים לכתובת האשה (כיון שסוחר בכסף קשה לו להוציא). לפי הר"ח היו מזקינין כי לא היה להם את הכסף.

תגובות

הוספת תגובה

(לא יפורסם באתר)
* (לצורך זיהוי אנושי)
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר