סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

הרב יוסף שמשי, מחבר תוכנת "גמראור"
עקרונות בכללי הגמרא ובלשונה

אמוראים: "רבא ורבינא";

ביאור הביטוי: "למחר"

עירובין  כו ע"א


אזל רב פפא ורב הונא בריה דרב יהושע נקטינהו מבתריה. למחר איתיביה רבינא לרבא: עיר חדשה מודדין לה מישיבתה, וישנה מחומתה. 

1.
מובא ב"מנחת יהודה", שרבינא בסוגייתנו איננו רבינא "הרגיל" שהיה תלמיד-חבר לרב אשי, שהרי רב אשי נולד במות רבא, ולכן יש לומר שמדובר ברבינא שחי בימי רבא.
ובשלב הבא גם רב פפא עצמו וגם רב הונא בריה דרב יהושע מקשים על רבא.

2.
ראה בהרחבה ברש"י ד"ה: "להרע", ובקיצור ב"מתיבתא", הערה ח, שבאמת רב פפא ורב יהושע חזרו בהם והקשו על רבא. ואולי זוהי משמעות הביטוי "למחר". שהרי לא בכל קושיה של "איתיביה" יש תוספת של סיפור ארוע - "למחר". כנראה שביטוי זה בא לחדש לנו ש"למחר" הם שינו את דעתם.
 

תגובות

הוספת תגובה

(לא יפורסם באתר)
* (לצורך זיהוי אנושי)
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר